fredag 19 december 2008

NY DAG...

Idag har det varit en bra dag. Vi har ändrat taktik när det gäller Maya och min nya plan är nu att hon ska få vara med mig så mycket som möjligt om hon nu tvunget ska med på toa så får hon väl följa med då. När det gäller att dominera så kommer jag att vara stenhård! Det är jag som bestämmer och inget annat accepteras. Har behövt ta tag i henne två gånger idag. Istället för att tjata så tog jag tag och röt till en gång, mycket mer effektivt men om det hjälper ¨återstår att se. Vädjar också till folk som kommer hit då vi inte tänker att acceptera att hundarna rusar fram och rammar allt i sin väg för att komma först fram så fort det kommer någon. Vi vore väldigt tacksamma om folk väntade tills vi fått bort dem och sedan kommer in och hälsar på oss först, sedan är det givetvis helt okej att hälsa på hundarna de ska ju inte bli folkskygga. Men det känns som att man måste vara väldigt tydlig mot Maya eftersom att hon är så tuff som hon är. Har gjort flera sök med henne då vi varit ute och vi tog en lång promenad nu på kvällen. När hon skulle lämnas så stoppade jag in prinskorv i en toarulle som jag tejpade igen noga hon var nog sysselsatt i några sekunder i alla fall. *S*Kortfattat så känns allt i alla fall lite bättre idag. Vi har också varit väldigt noga med att stänga alla dörrar, grindar mm när vi lämnat henne om utifall hon bryter sig ut, men idag har hon hållt sig i buren... Ny dag imorgon...

Inga kommentarer: