måndag 30 augusti 2010

LIVET MÅSTE GÅ VIDARE...

Hur hårt det än känns så måste jag ta tag i mig nu och gå vidare. Maya hade inte velat att matte bara satt hemma och deppade. Sagt och gjort åkte jag med Hanna igår med sina två gulingar på jaktprov. tyvärr var jag nog inte i hundra procentig form då en elak förkylning började ge sig till känna men jag försökte tappert dela med mig av min expertis ;-) - har ju faktiskt sett 2 jaktprov nu! - Whiskey gick ut och gjorde ett kanonprov, skitkul att få vara med när han till slut fick sitt 1:a pris i NKL. Bacci däremot bröt Hanna med då hon inte alls var sig själv. Kanske det fanns ett syfte med det då Whiskey verkligen fick glänsa som 3:e bästa hund för dagen. Han kan! Man ska bara få han att plocka fram det. Såg grymt stabilt och säkert ut igår.

Jag och Zeke har så sakteligen börjat träna igen, han är bara helt ljuvlig att arbeta med och vi får se vart det barkar hän. Ser fram emot hösten och våren och hoppas att det ska fortsätta som det gjort hittills

Idag är det mest soffläge för mig och Loke som inte han heller är bra, feber i natt men känns bättre nu! Ta hand om er där ute...