tisdag 30 juli 2013

KM VILLINGSBERG 2013

Då har vi landat hemma igen efter en fantastisk helg på KM:t i Villingsberg. Man kan ju kanske tycka ett med tanke på vår prestation så skulle man varit jätte besviken men jag har faktiskt haft så himla trevligt hela tiden så det gör inget. Självklart så är jag grymt besviken över mitt och Vinnas prov då jag inte klarar av att hålla lilla råttan vid sidan hela vägen ner till vattnet utan hon bestämmer sig för att lösa uppgiften själv. Men man måste dock ändå också se det positiva i kråksången. 1 - Jag lyckades bryta henne och fick tillbaka henne, 2 - Hon spikade båda vattenmarkeringarna på ett toppenfint sätt där många haft problem. Nu lägger vi om strategin helt och lägger lydnaden åt sidan och kommer BARA träna jakt i alla dess former.

Några av höjdpunkterna var ju givetvis de trevliga kvällarna på campingen i härligt sällskap med mycket snack och skratt. Stort GRATTIS också till Kerstin och Nova som sopade banan med de andra och blev årets Klubbmästare i Öppen Klass.

Sedan var det ju så klart extra kul att få träffa, Cathrine, Benedicte och Matteo igen. Jag bara älskar denna lilla glada unge, så härlig och bara skrattar :-D

Helgens höjdpunkt number one var givetvis att få se Cathrine och Whip genomföra ett fantastiskt Elitklass prov. Att priset blev en 2:a kan inte jag förstå för det var en fröjd för ögat att se dessa ta sig an provets alla delar. Jag är sjukt imponerade av både Cathrine och Benedicte hur de för sina hundar. Det var precis som förra året när Annika blev klubbmästare med moster Vilja, man hyser stor respekt för alla dessa duktiga människor som för sina hundar på ett tyst och proffsigt sätt, det är något att sträva efter.

Många bilder togs och jag kommer dela en del här. Känner ni igen er och vill ha originalet så maila eller ring mig så ordnar vi så klart det...










Inga kommentarer: