måndag 1 december 2014

LYDNADSTRÄNING I LOTUSHALLEN!

Idag fick jag möjligheten att träna ihop med härliga Ewa och hennes goa hundar i Lotushallen. Kände att om vi ska kunna tävla så var det fortfarande end el moment som jag inte ens testat att köra inne och en del moment som vi fortfarande kämpar med :-O

Idag så blev det i alla fall en kedja utav Fritt Följ/ Sättande under gång/ Inkallning / Rutan. Vi kan väl säg att en något taggad liten råtta gick mer på tvären än rakt idag men efter att matte samlat ihop sig och tänker på vart belöningarna ska komma så fick vi rätat upp det ganska bra, bara att träna mera!

Apporteringen fortsätter vi kämpa med och jag har vacklat mellan hysteriska belöningar eller lugn och idag så testade vi lugn från mig men go belöning efteråt. Något omtag kom men det har ju helt klart blivit bättre, bara att fortsätta kämpa och träna detta sjukt tråkiga moment ;-/

Vittringen är också ett sådant moment man hört många haft problem med på de mattorna men det var inga problem för liten råtta. Visst fanns det en osäkerhet det första skicket - bör det väl finnas om man inte tränat vittring på 1,5 år - men jag tycker hon jobbar sjukt bra och är super stolt över henne, och kolla den förföriska blicken och INGET tugg, det är LYCKA!
 

Inga kommentarer: