tisdag 20 juni 2017

DET BLIR INGET KM FÖR OSS!

Efter att ha tränat Knalla nu i dagarna två och både fått fina kvitton och då framför allt på vattendirigeringarna men även fått en del dåliga kvitton som vi hamnat i konflikt om så har jag efter gårdagen bestämt att jag inte kommer att starta henne på årets KM. 

Visst kanske man inte ska bestämma en sådan sak efter två träningspass men det är just det som fick mig att göra det. Det är inte många veckor kvar till KM:t och jag kommer inte hinna få till det så som jag vill och eftersom att Martin och Knalla till hösten ska påbörja sin utbildning till räddningshund så känner jag att det finns ingen anledning att forcera fram nu bara för att få kunna vara med på ett KM. 

Så klart känns det både märkligt och lite tråkigt då detta blir första KM:t sedan jag började med Golden som jag inte startar hund på MEN det kommer ju fler möjligheter ;-)
Nu blir det fokus på lydnadsträning för Vinna ett tag och sedan ska jag ta tag i jakt träningen när valparna har flyttat till sina nya hem.


Inga kommentarer: