måndag 31 oktober 2016

TUFF TRÄNING - MEN MÅNGA RÄTT BLEV DET!

Idag så fick vi besök utav Susanne och hennes hundar. Det är alltid extra bra tycker jag när man tränar tillsammans med någon som man inte gör så ofta då man får lite nya ögon på sig och lite alternativa tänk på tränings upplägget.

Dagens upplägg bestod utav tre linjer/områden som vi sedan störde ut på olika sätt och då framför allt med hjälp utav apport kastaren som är ju vår lilla Akilles häl. Nu tycker jag att det fungerar bra faktiskt och man ser vad lite träning gör och när man faktiskt vågar skjuta med den - då blir det inte så himla häftigt hela tiden.

DEt var tuff terräng på vissa ställen och visst stötte vi alla på patrull MEN jag tyckte vi löste det på ett bra sätt. Det jag tar med mig på plus sidan är helt klart att "Stopp Signalen" nu fungerar i ALLA lägen ( förutom när hon är på väg hem - då är det kanske 75% ) fastän man skjutit med apportkastaren vilket är ett stort genombrott för oss då vi låst de blockeringarna. Fortfarande slite vi och det blir också minus sidan att ibland har hon fortfarande svårt att sortera bort störningar och vill gärna gå på det hon sist sett falla men det jobbar vi på och det är ändå så otroligt mycket bättre.

Stort TACK till dig Susanne för en härlig dag!

Till helgen blir det WT då ju Knalla bestämde sig för att börja löpa så får det bli Jaga som försvara familjens ära i stället ;-)

Inga kommentarer: