fredag 2 februari 2018

DAGS ATT DAMMA AV BLOGGEN!

Med nyinstallerat Fiber och till slut även ny dator så känner jag att det är dag att damma av bloggen.
Helst av allt skulle jag egentligen vilja börja på ny kula då det är många förändringar på gång i mitt liv just nu MEN saken är ju den att även om man vänder blad så finns ju allt det gamla kvar. Skillnaden nu är att jag väljer att blicka framåt.


Vi börjar på ett lite annorlunda sätt då vi gått och väntat på löp på våra flickor och framför allt Skoja så bestämde sig Jaga för att börja löpa - den enda hunden som INTE skulle löpa nu :-O
Efter att ha funderat ett tag så har jag bestämt mig att para Jaga på detta löp i alla fall. 
Skoja löper ännu inte och vi kommer para henne som planerat ändå när hon kommer igång.

Det finns många anledningar till att vi väljer att göra så här och framför allt så passar det oss bättre i tiden. Naturen styr och man vet aldrig vad de där töserna bestämmer sig för att hitta på.

Till Jagas förmodligen sista kull har jag valt att använda min dröm hane Poker.
Jag har följt han under en lång tid och alltid varit löjligt förtjust i han. Det var hälsan - 0/1 - på armbåge som hindrade mig tidigare men jag har valt att bortse från det nu.

Ibland måste man gå på magkänsla och värdesätta många saker när man tittar på han hundar.
Man kan ha toppen hälsa på båda sina individer men de fungerar inte att jaga/träna med... Jag har valt att gå på arbetsegenskaper och social kompetens. Det är två riktigt härliga hundar, två arbetsmaskiner, två hundar som jagar praktiskt, två underbara gyllene...

Nu hoppas vi på att kärleken ska spira...




Inga kommentarer: