torsdag 16 oktober 2008

AKTIVITETSTRÄNING

Har tänkt att jag ska köra lite hjärngymnastik med hundarna varje dag, det behövs ju faktiskt inte så mycket. Från början ville Alice inte vara med så då provade jga och Maya. Jag la köttbullebitar under ett plastglas och så skulle hon få fram det. Det gick ju jättebra!!!, Tog två sekunder så sparkade hon bort glaset och tog köttbullarna - SUCK! Därför gav jag mig på en svårare variant i grytan. Alice ville också vara med då så de fick varsin gryta med köttbulle i och lock på. Alice tittade på mig, tittade på grytan och gick! Inte alls intresserad om man måste anstränga sig. Maya däremot kämpade tappert ett tag men det var nog lite för svårt så jag fick glänta lite på locket när hon tröttnade och då fick hon till slut sin belöning. *S*

Inga kommentarer: