onsdag 4 mars 2009

MIN ADOPTIVHUND...

Idag så passade vi på i det strålande fina vädret att åka till skogen. Maya, jag och så Agens Marias Berner Sennen hund. Agnes är en stor lufs med väldigt mycket päls och ljud. Väl uppe i skogen var jag lite nervös först då ju faktiskt Agnes inte varit speciellt mycket tillsammans med varken mig eller Maya men vilken fröjd. Tänk vad man kan åstadkomma med lite köttbullar är villig att ta med den hunden ut på en tävlingslydnad vilken dag som helst. Maya var faktiskt helt ärligt blek i jämförelse. Kanske dock ska tillägga att det skiljer 5 år på dessa två och att Maya fortfarande matstrejkar efter löpet - suck! Kan inte jag få tillbaka min hund snart?!? Allt gick bra och det var inga bekymmer, det blev dock inte mycket träning idag...

Inga kommentarer: