torsdag 29 juli 2010

HUNDAR MEST HELA DAGEN :-)

Idag har det varit hund för hela slanten. - me like- Det började med att jag och Zeke åkte ut till Öppinge för att träna lite jakt. Då jaktträningen legat på vila nu under flytten så var det med blandade känslor som vi gick ut. Måste säg att jag är otroligt stolt över min "lilla" kille - 30 kg valp - som hämtade fint, lämnade av och kom på inkallnings signal. Innan vi åkte fick han härja omkring lite med syrran sin. När vi kom hem blev det hundbad för både Ellie och Zeke och de blåstes och fluffades så nu är de så rena och fina.

Han väl knappt klart innan det var dax att ge sig av till Oskarström där vi anordnade tränings tävling idag. Jag skulle hålla i treans tävling och tränings tävla Maya i tvåan. Vet inte om någon gett henne extacy eller något idag, för helt plötsligt så började hon tuva innan kommando och sprang omkring med en helt otrolig energi. Allt fugnerade bra tycker jag utom rutan där hon återigen stannade en meter framför. Efter tävlingen så tog vi oss ann rutan igen och det fungerade bättre. nu ska den ältas fram tills på lördag och f*n ta henne om hon inte springer in... eller mig som tränat henne för dåligt.
När vi väl kom hem jag och Mayafick hon också sig en dusch och hårblås så nu är alla hundarna i absolut renaste kondition. Nu ska jag ta kväll och bara slappa lite innan det är dax för sängen...

1 kommentar:

Lisbeth o Töserna sa...

Ja du...denna förbaskade ruta. Hur svårt kan det vara att springa 10 meter rakt fram?