tisdag 13 juli 2010

NÖJD!!!

Idag passade jag och Maya på att åka med Philippa och familj till klubben i falkenberg för att träna. Det började bra på fria följet - som alltid på träning - och sedan gick vi över till rutan. Inte lika bra där, men skam den som ger sig. Det var som Philippa sa att hon vet vad hon ska gör amen väljer att inte göra det. när jag och min svarta kossa diskuterat detta lite så började vi om. Det fungerade kanon, skickade från alla håll och hon sprang glatt in och stannade på kommando. Inkallningen fungerar hyfsat, lite lång broms sträcka men hon stannar och det är det viktigaste just nu. Vi avslutade med att lägga plats med en okänd hund och då det var otrolit mycket störning - agility träning - så ville PH bryta efter en kort stund då Charlie låg bra. Jag tänkte att jag skulle pressa Maya lite och lät de andra två gå tillbaka och frigöra sina hundar men att hon skulle ligga kvar. Man såg på henne att hon blev otroligt störd av detta men låg kvar det gjorde hon - bådar gott inför lördag - och belöningen var ett faktum. Avslutade med boll lek och sedan körde vi hem. Får se om det blir träning i Oskarström i morgon, beror på väder, vind och tid... Nu är det dax för dusch och säng...

Inga kommentarer: