tisdag 16 november 2010

LÄMNAR DAGEN MED LÄTT TRAUMA

Huuuahhh vilken dag. Började ju som ni redan vet i morse med min mus historia. Sedan blev det skogen som ju var väldigt trevligt inte värst mycket trauma där.
När vi senare kom hem tänkte jag att jag släpper ut hundarna på åkern så får de springa av sig den värsta skiten - fungerade inte - och så kanske jag kunde få ytterligare några sjyssta bilder. Han väl i princip inte mer än att släppa ut de innan jag till min fasa upptäckte att vi inte var ensamma. En älgko och två kalvar gick en bit längre bort. Zeke fick vittring av de och spände upp sig men tack gode gud för att hundarna lyssnar på mig. Slängde - bokstavligt talat - in hundarna i bilen igen och sedan begav sig Loke, hundarna och jag på jakt efter det perfekta fotot. Blev inte riktigt klok på vart de tog vägen då vi inte kunde hitta de och det finns inte precis så många bra gömställen för tre stora älgar att välja på. Hmmm tanken slog mig och så vände vi och tittade upp mot vårt hus. Jo men visst! i vår trädgård sprang dessa älgar för att ta sig till skogen. Snabbt hem och parkera bilen, sprang in med Loke i skräcken att de skulle komma runt hörnet, hundarna fick snällt vänta i bilen.
Efter att förmodligen skrämt slag i Viktor och hans kompis så lyckades jag i allfall få ett bildbevis, inte så bra som jag tänkt mig men ändå. när älgarna var helt utom synhåll vågade jag mig ut för att ta in hundarna. Säger bara TRAUMA!

Inga kommentarer: