lördag 18 december 2010

DET BLIR VÄL ALDRIG RIKTIGT SOM MAN TÄNKT SIG...

Dagen började tidigt med att vi skulle göra både de fyrbenta och oss tvåbenta fina. Min nya outfit skulle bli kanon ända tills strumpebyxorna gick sönder :-( Fick bli den gamla vanliga klädseln i stället men vad gör väl det?!?

Att ta sig till utställningen gick oförskämt smidigt och vi var där i god tid för att samla ihop oss. Zeke var först ut och slutade med 1 kv och 4kk efter att matte klantat sig lite med handlingen - man gör så gott man kan - så han inte visades på bästa sätt.

Sedan var det dax för Whiskey och bacci som båda åkte ut med 2.or ??? Vi måste gjort något för att reta han där uppe ;-) Då var det bara Ellie kvar som skulle visa var skåpet skulle stå. Rakt ut åkte vi med en 2:a för att hon var för LITEN - vad vill de ha elefanter eller?!? - och där tog det äventyret slut. dock inget att hänga läpp för då det endast var en Landseer som fick en 1:a resten fick 2:or och 3:or. Inget CK delades ut vilket ju resulterade i inget BIR eller BIM.

Bara att packa ihop och bege sig tillbaka till skärgården. När vi nästan var framme hos Maud så gled bilen i diket av all snön och satt helt sonika fast - så där kul - så en snäll granne fick komma och hjälpa oss loss -SUCK! - med sin bil. Man kan väl summera denna helgen med att det var nog inte vår helg, och det är VERKLIGEN tur att vi har fått njuta av så trevligt sällskap annars hade jag varit grymt besviken.


DAGENS GULDKORN:
Min trimning av Zeke fungerade!

1 kommentar:

Camilla sa...

Nämen så trist. Det förklarar ju varför det aldrig kom upp nåt BIR resultat på skk:s hemsida. Jag har väntat med spänning på att höra hur det gick. Då behöver jag ju inte sörja min missade utställning så mycket, hade kanske gått samma väg för oss med.