lördag 28 april 2012

DEBUTEN!!!

Idag har jag och Vinna debuterat på lydnadsplan. Trots missat 1:a pris är jag så otroligt stolt och nöjd över min lilla tös.

Vi åkte dit i god tid och var på plats en timme innan. Kände att Vinna behövde få bort det värsta springet i benen och få insupa den nya miljön. Man märkte på lilla snuttan att hon hade det lite jobbigt med den nya situationen och vi satt en lång stund bara för att hon skulle kunna känna sig trygg.

Dax för lottning och TACK gode gud för att jag inte drog nummer 1 men 3 var ju ändå bättre även om jag gärna tagit ett senare startnummer. Vi skulle ligga mitt i startfältet på platsläggningen och jag - verkligen bara jag - var lite bekymrad över detta. Vinna kändes fokuserad när vi ställde upp och släppte inte mig med blicket -härlig känsla - och det kändes som att vi var i fas. nu var det väldigt mycket strul  - pipande hundar, hundar som gick till föraren, och hundar som stod - på denna platsliggning och efter att tag tyckte lilla Vinna att nu räcker det och ställde sig upp, MEN efter en kort stund kom hon på sig själv och lade sig igen. Väldigt bra att hon tänkte rätt men nollan var ju ett faktum.

Sedan var det dax att ladda om. Med start nummer 3 fanns det ju inte mycket tid men jag valde att ha Vinna framme och få insupa miljön. när vi äntrade plan så kände jag bara YES! Efter ett riktigt bra program med "små"missar så är jag super nöjd med lilla råttan. Full fokus på mig och sin uppgift!

Så här såg betygsprotokollet ut:

PLATS - 0
TANDVISNING - 8 sitter ej (pussade ju på domaren)
LINFÖRIGHET - 9 växlar position
LÄGGANDE - 9,5 sent (reagerade lite sent på kommandot men bra läggande)
INKALLNING - 10
STÄLLANDE - 9 (något steg)
APPORTERING - 7 ändrar position (ställer sig upp)
HOPP - 10
HELHET - 10

TOTALT: 147 POÄNG


6 kommentarer:

Karin sa...

Vilken debut! :)
Jättefina poäng!

Maria & Malte sa...

Stort grattis till fina poäng & framförallt känslan & attityden. Det bådar mycket gått inför framtidens tävlingar :)

Camilla sa...

Jäklar vilka poäng!!
På första tävlingen och allt, snacka om att gå ut hårt! =)
Snyggt jobbat Vinna (och matte också).

Jeanette sa...

Grattis till snygga debutpoäng! :)

Maria med Bella sa...

Overall jättefina nybörjarbetyg! Jag känner igen Bella i varenda kommentar du skriver, de är uppenbarligen väääldigt lika i sättet,syrrorna :-)
Inväntar med spänning vår egen tävlingsdebut i höst (hon behöver mer träningstid på platsliggandet, blir lite osäker om det är stökigt). Vi följer er med stort intresse.
Bra jobbat, både matte och "råttan"!

Linda sa...

Grattis till en sådan fin debut!! Snygga poäng :D