lördag 25 maj 2013

SÅÅÅÅÅ NÖJD!

Är så otroligt glad att jag valde att åka hit. Det välkomnandet man fått och den gästvänligheten går inte av för hackor :-D Att Whip sedan visar sig vara precis så fantastisk som jag tyckte på filmer gör ju inte saken värre.
När det gäller jaktbiten så är han lugn och sansad - finns kanske hopp för  lilla råttan - och det fantastiskt att se hur han samarbetar med Catrine. Han är otroligt lyhörd och styrbar även ute på långa avstånd - 350 m - och har inga problem med att arbeta parallellt med andra hundar. På dagens jaktträning var det även med 3 löptikar varav två stycken var i höglöp men han lade ändå sitt fokus på arbetet vilket är imponerande.
Jag är mycket nöjd med mitt val av hane till Vinna och jag tror att det kommer bli fantastiska arbetshundar :-D

2 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

Wow! Häftigt att se! Ja blir det en valp till mig, så blir det helt klart till att sätta sig in i det här med jakt, när jag ser Whip blir det klart att det är det här de (han) är född att göra!

Linda sa...

Häftigt!
Vad kul med planerad valpkull