onsdag 7 maj 2014

HUR VET MAN ATT DET BLIR RÄTT?


Det börjar dra ihop sig till leveransdagen av dess små underbara varelser som är så lika men ändå så olika varandra. Jag sa från början att vilket privilegie det skulle bli att få välja valp inte bara först utan även kunna följa de hela vägen. För mig har detta mer skapat frustration då det är så otroligt svårt att välja.
 
Sedan handlar det ju inte bara om mig utan det handlar ju också om mina fantastiskt goa valpköpare. Rätt hund ska till rätt ställe, tänk om det blir fel? Det är en fråga som susat igenom mitt huvud många gånger nu kan jag lova. Valparna har ju hela tiden också ändrat sig under resans gång och de som jag upplevde var på ett sätt är idag på ett helt annat. Detta gör ju också att man får tänka om och min ursprungliga plan har ju lite fallit,
många gånger kan jag säg ;-)
 
Det som man dock kan känna är ju att den där lilla stunden när valpköpare är på besök - som man själv varit - säger ju ingenting egentligen. Det är mycket svårt att se helheten då det är så många faktorer som påverkar.
 
Alla valparna har sina styrkor och egenheter som man mer eller mindre önskar. Man ser också att ett beteende som funnits försvinner, det kommer nya och så vidare. Jag känner idag efter att ha funderat och diskuterat med min man att jag kommer placera ut valparna där jag tror att det bli bäst. Jag ser helheten och tror att oavsett så blir det alltid bra när man väl står där med sin valp i famnen. Jag kan bara referera till mig själv som egentligen från början skulle haft en annan tik än Vinna men som i sista sekund fick ändras. Jag skulle ju för allt i världen inte idag byta ut henne mot någon av sina kullsyskon, eller någon annan heller för den delen.
 
Så kära valpköpare, ni får helt enkelt lita på mig :-D
 

Inga kommentarer: