måndag 4 augusti 2014

IBLAND ÄR DET VÄLDIGT SKÖNT ATT VARA MORGONPIGG!

Idag så vaknade jag som vanligt vid femtiden - sovit riktigt dåligt nu när det åskat - och kunde bara inte somna om. Vid 06:30 så bestämde jag mig för att jag tar med tjejerna till KallHaga för morgonpromenad och vattendirigeringsträning för råttan. Sagt och gjort, strax efter 07:00 så påbörjade vi vår promenad mot vattnet, lite kusligt så tidigt på morgonen då man inte vad man möter :-O

Vinna fick som vanligt träna fotgående och Knalla tränar mest på att komma när man ropar. Idag kunde jag se stor skillnad på Vinna när vi skulle skicka över vattnet, givetvis kom det obligatoriska "jag ska bara bada lite först" men sedan så tog hon sig över i kraftfart, var väldigt lyhörd på andra sidan och simmade fint tillbaka :-D Nu blir det nog ingen mer vattendirigeringsträning innan vi beger oss mot Norrland och det hon inte kan det kan hon helt enkelt inte, vet att vi har svårt för det här.

Innan vi stack hade jag även lagt ut en klocka i högt gärs och återigen blev det solklart att närsökssignalen sitter inte alls längre, har nu bara 4 dagar på mig att  fixa det = nästan omöjligt. MEN vi ska träna det några gånger till och hoppas vi kan få till det lite bättre än nu i alla fall. Hon "yrar" runt mycket när det blir högt gräs och blir väldigt vid i stället för att helt enkelt lyssna. Dagens guldkorn var i alla fall helt klart när hon struntade i "vägen" som dessutom i princip var nyklippt och gick rakt ut, mattes hjärta!

Inga kommentarer: