onsdag 28 januari 2015

SKITVÄDER - UTESLUTER INTE TRÄNING!

Morgonpromenad som vanligt idag i skogen trots riktigt skitväder med regn. Är så gott ändå när man jobbar kväll och man hinner ta hundarna dit direkt efter man lämnat barnen på skolan. Nöjd matte och trötta hundar kan sedan ha en go och lugn förmiddag. Vinna får dock stanna hemma nu när vi är i skogen då det märks att hon behöver mycket mer vila och lugn nu.

Dagens runda avslutades med lite träning och jag måste säg att jag vet att jag börjar bli tjatig MEN jag är så nöjd med lilla Knalla. Ingen tvekan att lösa hinder som kommer i henens väg, dock samma resultat som när vi var hos Jens att hon tappar minnesbilden när hon är över på andra sidan. Idag var det dock stora framsteg då hon arbetade sig ut och hittade den efter en liten stund. Sedan kommer ju hennes styrka, vi gör om och då sätter hon det :-) Jag valde att stötta henne på tillbaka vägen då det är mycket drag i vattnet där hon skulle över och jag ville att hon skulle lyckas.

Vi kommer fortsätta träna på svåra markeringar med terrängskiften och naturliga hinder men vi ska också lägga mycket krut på grunderna ett tag fram över så som närsök och stopp.
 

Inga kommentarer: