fredag 16 januari 2015

VAD HÄNDE???

Idag när vi tränade efter morgonpromenaden så råkade jag kasta en dummy mitt i bäcken och den hamnade som under ett "vattenfall" Skickade Knalla först men hon gick förbi och över och letade superfint men kunde inte lokalisera den trots att hon var i bäcken och letade. Kände att hon kanske inte hade näsan på och var lite övertaggad så jag skickade Vinna, samma sak här och hon har en fantastisk näsa det VET jag.
 
Jag gick då ner med båda tjejerna och lade på närsöks signal vid platsen då jag inte var så intresserad av att trampa i själv och hitta den. Båda två tog signalen bra och letade fint, man ser verkligen att de letar MEN de hittar inte den trots att de går rakt över den. Vart vill jag komma med detta då?
 
Visst kanske de båda två har dåliga näsor vilket jag personligen tvivlar på utan då måste det varit något annat som påverkade. Det enda jag kan tänka mig är att vattnet gjorde så de inte fick vittring alls på den. Ett tag kände jag här att jag önskade att de skulle börjat leta med ögonen MEN icke så nicke. Näsorna var på för fullt hela tiden och de letade superfint dock utan att lyckas. Fascinerande att se hur yttre faktorer kan påverka slut resultatet, något jag helt klart ska ha med mig i framtiden när jag ifrågasätter om mina hundar verkligen slagit på näsan...
 

Inga kommentarer: