söndag 30 augusti 2015

HUR GICK DET DÅ?!?

Det blev ingen final för oss då det blev alldeles för mycket poängtapp på kostsamma missar. Knalla blev "bestått" i NKL Norge trots allt, hade önskat lite mer men känner mig nöjd med hennes markeringsarbete vilket känns gott inför framtiden. Nu ska vi träna på och så tar vi sikte mot provstart till våren :-)

 
STATION 1 - LÅNG MARKERING - 17 poäng
Markering kastades på andra sidan en fotbollsplan upp i en snårig backe

Knalla gör ett fint jobb och markerar bra går som många andra inte rakt in i snåret utan tar sig runt  men löser det snabbt.

STATION 2 - ENKEL MARKERING - 5 poäng
En enkel markering som hamnade i högt gräs där man skulle skicka från gräs, över asfalt, över klippt gräs och sedan in i det höga gräset.

Knalla gör allt hon kan för att lösa denna uppgiften på bästa sätt. Hon jobbar på bra i gräset men det är svårt att hitta. Flera innan oss hade redan 0:at så jag var väldigt glad när jag såg att hon kom ut ur gräset med en dummy i munnen. Själv hade jag en plan att INTE sätta ut min hand target då jag upplevt att vi fått avdrag för det tidigare - Big mistake! För första gången så droppar hon dummyn på marken, det har man INTE råd med! Men 5 är ändå bättre än 0...

STATION 3 - LÅNG MARKERING UTE PÅ FÄLT- 18 poäng
En lång markering som hamnade mitt ute på ett fält utan referenspunkter.

Knalla gör det här superfint, är faktiskt inte riktigt säker på vad de drog för MEN jag är super nöjd med hennes jobb på denna stationen. :-)

STATION 4 - ENKELMARKERING I VATTEN - 12 poäng
Man stod uppe i en backe. En markering kastades framför en klippa ut i vattnet. Svårigheten var att det var lång och lite snårig terräng på land och inte så långt i vatten.

Knalla gör markering superfint och spikar den. På vägen hem så kommer hon rakt emot trädet som ligger fällt på marken och där måste hon sprina igenom. Knalla stannar till och funderar en microsekund och skakar sig - Yapp, hunden som aldrig skakar sig - innan hon springer kvickt runt och kommer hem. Tappar många poäng men det spelar ingen roll då hon inte brukar göra så. Däremot ska vi träna på tuffa terränger och att man ska ta sig rakt igenom och inte springa runt.

STATION 5 - FOTGÅENDE & ENKELMARKERING PÅ VATTEN - 16 poäng
Fotgående från en pinne till en annan. Man stod långt upp på land och det gick en markering som kastades från land ut i vatten. Svårigheten var den långa vägen hem på land.

Knalla gör ett riktigt dåligt fotgående och jag väljer att säga till henne för att påminna henne om vad som gäller, kostar många onödiga poäng närmre bestämt 4. Knalla markerar superfint och gör en kanon inleverans UTAN att skaka sig :-) Finns bara avdrag för fotgåendet här och det är bara att backa tillbaka och träna mer på det.

Inga kommentarer: