onsdag 28 januari 2009

TRÄNING PÅ KLUBBEN

Då mycket av mina tankar den senaste tiden har varit på jobbet och nu på lilla mormor så var det sååå skönt att få åka iväg idag jag och Maya till klubben och träna. Hera och Mikael var också där och vi skulle träna lite inför kursprovet. Tyvärr så har Mikael bestämt sig för att gå allämnlydnad med Hera och jag tänker ju som sagt satsa på tävlingslydnad direkt. Jag tror och hoppas på att vi klarar det. Detta hade ju inneburit att vi hade kanske kunnat göra vår första start i klass 1 till sommaren. SKulle det nu visa sig att det går bra så tänker jag i allafall satsa på ett LP1 för att få lite mer rutin. Momenten som vi tränade var idag i första hand "fot" för vår del men tyvärr så hade HEra vääldigt mycket spring i benen idag så det blev rejält mycket störning för Maya och till slut så föll hon för frestelsen. Lilla Hera den sötaste schäfern jag har mött är ett riktigt litet troll, hon vet så väl är som ett ljus och hur duktig som helst - när hon vill det *S* Så är vi väl kanska alla lite til mans och hund... Hur som helst så testade vi hoppningen och den sitter klockrent, inkallningen fungerar fint, lite mer fart fortfarande att önska men man kan inte få allt. Apporteringen fungerar bra så länge det inte är en apportbock- hmmm!?!? Fot jobbar vi som sagt vidare på. Jag tror faktiskt det kommer att ordna sig. Har betalt in avgiften till kursen nu och fått meddelande att de kallar till provet...

Inga kommentarer: