lördag 17 juli 2010

MARGINALERNA VAR INTE PÅ VÅR SIDA...

Då var vi hemkomna från falkenberg och det räckte inte hela vägen idag. Innan vi åkte testade jag och skicka Maya till rutan, hon sprang förbi åt höger med lätt 20 meter vilket skapade en hel del oro hos mig. När vi kom fram till Falkenberg ställde jag upp en ruta och då gjorde hon likadant. Jag la in belöningen i rutan och skickade och då fungerade det fint. Gjorde ett skick till utan belöning och det satt perfekt, kändes otroligt skönt.

Väl på plan flåsade hon som om hon knappt fick luft - värmen - men kämpade på bra. Fria följet gick kanon ända tills vi skulle göra vänster om marsch och jag råkade trampa henne på framtassen - så går det när matte inte har koll på fötterna - och sedan var hon inte alls intresserad av att gå med mig. -konstigt - Vi samlade ihop oss och gjorde bra resultat ändå och så stod vi framför rutan, jag skickade, Maya GICK ut, stannade en meter framför rutan och vägrade flytta på sig. Nollan var ett faktum och vårt första pris var också borta. Med resultatet i hand så grämer jag mig otroligt mycket, det hade behövts 7 poäng på rutan - har aldrig tidigare fått mindre än 8 - men idag ville hon inte. Det slutade med ett tredje pris på 139 poäng så nu blir det till att ta nya tag och träna rutan och inkallning.
Så här såg det ut:

Plats: 10
Fritt Följ: 6
Läggande under gång: 8,5
Inkallning med ställande: 6
Rutan: 0
Apportering: 8,5
Hopp/sitt/Hopp: 8
fjärr: 9,5
Helhet: 8,5

2 kommentarer:

Linda sa...

Det var väldigt kul att se er tävla!! :) Tycker ni är väldigt duktiga!
Kram Linda

Lisbeth o Nicita sa...

Det var ju retligt med rutan. Men det känns väl kanon med en 10:a på platsen. Jag vet hur det känns med rutan. Sist jag tävlade hade jag behövt en 6:a på rutan men eftersom jag dirigerade om henne gav domaren 0. Lite taskigt med tanke på att gjort samma för en annan tuff domare och då fick jag en 6:a med kommentaren - smart gjort nu räddade du betyg -
Vi tar det i Halmstad.