söndag 15 maj 2011

IDAG RÄCKTE VI INTE TILL...

Klockan 04:00 ringde klockan och egentligen så hade jag nog hellre legat kvar i sängen - med facit i hand skulle jag nog gjort det - men så kan man ju inte genomföra jaktprov. Precis lagom i tid anlände vi till Orrefors och samlingen, inte mycket konstigheter här och vandringen ner mot provplatsen började. När vi kom fram dit så var det en kort genomgång utav provet och mitt hjärta slutade att slå ett tag där. Det var till större delen - 60% - vilt i vattnet, det lila som låg på land skulle jobbas in i gungfly, vass och sumpmark. kände kanske redan här att det skulle bli tufft men nu var vi ju här det är bara att köra.

Vi skulle starta som hund nummer 8 och när det var vår tur så hade 4 hundar redan fått bryta provet för att de inte klarade av söket, vi blev ekipage nummer 5 att bryta. Zeke kämpade på så gott han kunde men när det vara som om han gick rakt in i väggen, det gick inte att få ut han dit jag vill så valde jag att bryta. Finns ingen mening att skapa massa konflikter och dumheter på prov utan vi avslutade med många guldkorn med hem i ryggsäcken.

Nu blir det inga mer jaktprov för oss på ett tag. Zeke ska få komma ur sin "tonårs tid" och sedan ska vi jobba mycket med svårt vattenarbete och tung sprungna marker innan vi ger oss ut igen. Men till sensommaren/hösten ska vi nog vara på banan igen.

Nu blir det tung sömn hoppas jag på är helt slut efter denna dagen och i morgon vankas det ju jobb igen...

Inga kommentarer: