måndag 25 mars 2013

BLANDAD KOMPOTT

Dagen började med jobb som vanligt. Är ju nu inne på sista veckan innan jag ska avsluta detta kapitlet i livet. Efter det var det dax att stick iväg till vet med lilla råttan då hon inte varit riktigt bra. Jag har upplevt henne väldigt trött och splittrad de sista två veckorna och kan inte riktigt förstå varför. Det jag inte heller kan förstå är varför man ska be vet om hjälp då kommentaren blev ev, infektion. Min fråga då var vad man gör åt det? Svaret blev kort och gott Inget, suck!

Det blir lite lugnt med träningen dock för henne denna veckan och vi fick ju boka av simmet också.  Detta gör ju att´man får mer tid till de andra två galenpannorna. Zeke testade jag idag för första gången högerhandling då det ju gått med en rasande fart med rallyn så är det väl lika bra att börja förbereda sig.

Lilla våga har jag bestäm mig för att ta tag i den där j***a apportbocken som hon inte gillar för fem öre. Tycker dock vi ser en klar förbättring redan på en kväll och det är bara att konstatera att köttbullar gör underverk med denna lilla dam ;-) Svårt att hålla fokus då hon är så otroligt söt när hon testar sig fram, det kommer snurrar, step och en och annan puss men när hon väl fattar vad det är man vill så kopplar hon snabbt. Nu ska vi bara öka på svårigheten och jag hoppas få till ett gripande redan imorgon...

2 kommentarer:

Linn sa...

Vi ska starta i Södertälje.

Trist med infektion. Gissar att det är som med oss människor, ibland behöver man bara vila. Men det är svårt att inse med de här energiska hundarna.

Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva sa...

Vad söt hon är med sin ivrighet :)