söndag 16 mars 2014

SKOLPROJEKT

Nu när jag pluggar så har vi haft i uppgift att föra en träningslogg med målinriktad träning. Man fick välja helt fritt vad man ville och eftersom jag har bytt hund litet då och då under denna tiden på grund av olika anledningar så slutade det i alla fall med att det blir lilla Våga som åker med mig som min projekthund denna gången.

Man fick välja helt fritt vad man ville göra och eftersom att vi inte tränat Våga och speciellt inte jag så valde jag att satsa korten på två saker som är ren grundträning men som jag vet att man har mycket nytta av. Det ena var "tasstarget" och det andra var "spring runt".

Vi hade lite bekymmer i början då jag är för usel på att klicka rätt och hon är för snabb men har rätat ut lite av misstagen dock är vi fortfarande farligt nära en nostarget i stället för tass men det går bättre och bättre.

Hon är ju bara så söt att hålla på med och så här såg det ut idag...

Inga kommentarer: