onsdag 4 juni 2014

JAKT TRÄNING MED TJEJERNA OCH KNOTTEN....

Då solen har lyst med sin frånvaro och regnet envisats med att visa sig så fick vi passa på ikväll när det var uppehåll. Tyvärr var vi inte ensamma om at tuppskatta att regnet försvunnit då det var jag, Martin, hundarna och en miljard knott nere på fälten, grrr! Har jag sagt att jag HATAR knott?!?

Vinna skulle jag se om jag kunde få i samma "mood" som hon var på WT:t i söndags det vill säga "jag vet vart jag ska" och det var inga större problem att lyckas med det. Insåg dock att vi hade lite andra bekymmer som vi får ta tag i senare :-O Efter att ha påtalat för fröken en gång att det faktiskt visst är jag som har rätt vart vi ska så löste hon uppgiften bra.



Lilla Knalla fick träna lite inkallning med visselpipa i trädgården och hon är ju bara för söt. Det svår med henne är att (tro det eller ej) få henne att lämna mig så man kan kalla in. Här skiljer hon sig mycket från sin mor som valp. Till slut strödde jag ut några små godisar för att distrahera henne och det fungerade toppen. Duktiga Knalla :-D

Inga kommentarer: