tisdag 26 augusti 2014

ÄNTLIGEN, LEVERERAR RÅTTAN IGEN :-D

Äntligen har jag och råttan haft ett sådant där träningspass då jag känner mig riktigt nöjd. Det har varit dåligt med de nu på ett tag och jag har känt mig väldigt stressad och nervös inför Danmarks resan. Idag - efter en diskussion om huruvida man kan springa igenom tistlar - så tog hon linjerna, tog stoppen superfint och även närsökssignalen. Framför allt så stoppade hon ÄVEN fast hon i princip stod på dummyn :-D Hon hade också bra minnesbilder på störningsmarkeringarna och kunde även vid närsöket släppa den markeringen jag kastat ut, känns som att hon ändå börjar få tillbaka sin lyhördhet och att det verkligen är "back to basic" som gäller. Fram till helgen blir det bara "basic" övningar med stopp, närsök och att ta linjerna så får vi se hur långt det räcker.

På lördagen startar vi på WT och då är det ju "bara" markeringar. Man ska aldrig säga bara men jag känner mig trygg med råttan när det gäller detta så länge det inte ligger några rådjurskadaver ute :-P

Värre är det när vi ska debutera i Öppenklass på söndagen. Tror aldrig jag kan minnas att jag någonsin varit så nervös - läs rädd - för att starta någonsin. Visst ska jag gå i par med underbara Susanne som känner både mig och Vinna men det hjälper liksom inte. Vi har kämpat så med att hon inte ska "knalla" och hon har verkligen inte gjort det nu men ändå är jag skräckslagen för att det ska hända. Jag vet att vi måste ut någon gång men jag får helt enkelt se hur jag känner mig på provdagens morgon, jag kommer inte göra något som inte känns bra.

Nu blir det sängen och sedan jobb och lite måsten innan det är dags att börja packa, ska oavsett bli så kul att träffa alla härliga danskar igen :-D


Inga kommentarer: