måndag 11 augusti 2014

GOLDEN SPECIALEN 2014

Då var det bara att acceptera att det är att bege sig tillbaka till verkligheten igen. Vi har haft en fantastiskt trevlig helg uppe i norr på alla sätta och vis. Visst hade jag hoppats på lite fler poäng för mig och råttan på WT:t men vi jobbar oss så sakta uppåt. Mycket orutin från min sida och en övertaggad hund bäddade ju för vissa missar sedan att vi faktiskt inte kunde allt kostade också en del poäng. MEN många kvitton och härliga erfarenheter tar vi med oss hem och framför allt så kul att få träffa alla andra Peruddare. Det är ju inte ås ofta vi här i söder får nöjet att dela en hel helg med de :-D

För Vinnas del så bestod WT:t av 5 rutor. Vi blev tilldelade att starta på ruta  vilket med facit i hand var sämsta tänkbara för oss, matte får dessutom ta på sig poängförlusten här :-O

RUTA 5:
En kort dubbelmarkering upp i en slänt. Vinna drar iväg på tok för långt på den första men jobbar sig tillbaka och får in den hyfsat okomplicerat. Sedan var det dags för nummer 2 där jag var  helt säker på vart den var och Vinna var super lydig och tog alla mina dirigeringar. Hade ju varit ännu bättre om jag hade dirigerat henne till rätt ställe, suck! Note to Self : När domaren knackar dig på axeln och frågar " vet du vars den är? " då kanske man ska börja ana oråd och fundera på vad man håller på med men inte jag, inte. Jag fortsatte till samma område ett tag till, tills Vinna fick vind på väg upp och tog den.
Poäng: 4

RUTA 4:
En kort vattendirigering snett ut över en å ( till klockan 14) skytten stog rakt till vänster ( klockan 9 ) och sköt rakt ut (klockan 10 ) . Lilla råttan tog linjen fint ut men bestämde sig på halva vägen att hon såg nog allt vart skytten sköt och i det läget är hon svår övertygad och jag valde att blåsa hem henne.
Poäng: 0

RUTA 3:
En enkelmarkering ut i skogen som Vinna spikade och fick full pott på och sedan en dirigering ungefär till samma ställe. Hon stack ut fint men väjde till höger och jag fick börja blåsa. Fick tillbaka henne på linjen åtskilliga gånger och hon var verkligen lydig men när jag skulle trycka UT så insåg jag att hon kan inte/förstår inte vad jag menar så då tog jag hem henne, lillsnuttan!
Poäng: 10/0

RUTA 4:
Enkelmarkering på land på andra sidan ån. Vinna markerade fint och spikade den och inte ås mycket att säg om det.
Poäng: 20

RUTA 1:
Enkelmarkering över två stockar. Markerade fint, plockade bra, på vägen in så valde hona tt springa runt stockarna i stället för att hoppa tillbaka över. Resultatet blev att hon rundade mig i en väldig fart och det kostade lite poäng.
Poäng: 18

Totalt 52 poäng och jag ljuger ju om jag säger att jag är nöjd men jag är nöjd med att hon var så lydig som hon var, inte nöjd med att hon fortfarande tänker för mycket själv vid vattendirigeringarna och att jag fortfarande är för feg för att blåsa på henne i de lägena :-O

Både Vinna och Knalla har skött sig ypperligt hela helgen och jag är så stolt över mina tjejer :-D

Inga kommentarer: