lördag 25 juli 2015

UNDERBARA LILLA HUND!!!

Idag har jag och KNALLA mot alla odds startat på Golden Klubbens Klubbmästerskap. Så sent som dagen innan var jag på väg att stryka henne då jag kände att vi haft allt för lite vilt träning för att känna mig säker.
Valde till slut att starta henne och det kändes fint när vi satt vid hundstoppet - toknervös matte - och Knalla var som hon brukar.

Det började med två markeringar med kråka. På första så gjorde Knalla som hon kan göra och funderade lite innan hon hittade rätt grepp, jag valde att berömma henne på vägen in för att bekräfta att det är rätt tänk. Andra markeringen så spikade hon den också och då började nerverna släppa lite och vi fick förflytta oss till söket. Hon jobbade på fint och hämtade vilt efter vilt, kom hem tom men tog att jag skickade ut henne igen och jobbade super. Bara vattnet kvar...

Vid vattnet så hamnade hennes markering väldigt nära land och det gjorde att hon valde landvägen på hemvägen vilket skapade en viss oro hos mig då det var långt tillbaka och jag ville inte att hon skulle skaka sig. Fanns inte en tendens till att skaka sig och hon lämnade av fint i hand under hela provet.
Knalla gjorde verkligen sitt bästa och det slutade i ett 1:a Pris och härmed säger vi hejdå till NKL och tar sikte mot öppenklass.... om några år ;--)


Otroligt stolt och glad över min lilla Loppa och jävligt nöjd med att vi på första starten, 16 månader gammal plockar hon hem ett 1:a pris :-)



Inga kommentarer: