söndag 27 september 2015

PROJEKT "SKOTT" DEL 2!!!

Då har vi varit och kört runda nummer 2 gällande vår skott träning. Idag körde jag Knalla ensam och fokus var på fotgående och stadga. Jag tycker hon sköter sig bra i fotgåendet även om jag måste påminna henne då och då, det svåraste är ju att gå mot "skytten" eller mot redan kastad markering MEN det löste hon ändå bra.

Vårt problem är ju nu inte så mycket själva "skotten" med Knalla utan mer det att hon flyttar framtassarna efter vart kastet går. Har inte i dagsläget någon riktigt bra plan för detta, tips mottages :-) Ska rådfråga min support panel så får jag se vart jag landar med det. Känner att jag vill egentligen inte gå in och korrigera henne för det då hon följer kasten och markera super bra, kanske man förstör det om man ska vara "på henne". Frågan är också hur mycket påverkar det att hon gör så?!? Ska man bry sig då jag känner att hon sitter stadigt och skulle inte "knalla" men jag känner att det gör att det ser lite "yvigt" ut... Se själva och

bedöm!

Inga kommentarer: