lördag 5 december 2015

I ÅR KOM JULAFTON TIDIGT...

... i alla fall om du frågar Vinna som idag fick vara med på andjakt. Idag var det dags för den årliga andjakten ihop med tränings gänget. En jakt där man har möjligheten att träna sina hundar under jakt och där det finns stor förståelse för varandra alltså ett helt perfekt tillfälle.
 
Jag började med Knalla för att se lite om skönhetsfelen från förra jakten var "fasan" relaterade eller om det var jakten i sig som tog fram de. Det började bra idag och mycket nyttig träning blev det. Bara det här med att åka på släp ihop med många människor och andra hundar var något helt nytt för lilla Loppan och det var inga problem här inte. Det blev  några fina apporter för Knalla och jag är jättenöjd med det men tyvärr så kom det fram en del skönhetsfel i alla fall och när det var dags för lunch så valde jag att byta hund för att inte befästa saker som jag inte vill ha.
 
Vinna kunde nog inte tro sina ögon när hon fick komma ut och hon insåg vad det var vi skulle göra. Kan inte annat än att le åt det och jag är ganska så övertygad om att det var rena julafton för henne. Många änder apporterades och hon njöt i fulla drag, jag hade väl i och för sig lika gärna kunnat sitta i bilen men det är bara en liten detalj ;-) Hur som så fick honv erkligen jaga och det gör hon, nu dröjer det ju i alla fall ett år tills nästa gång om det blir några fler gånger. I dessa lägen så är det tur att hon är så söt ;-)
 
Tack till alla som var med, god stämning kan göra att man glömmer det värsta vädret :-)

Inga kommentarer: