måndag 14 december 2015

VI TESTAR NYTT, BÅDE MOMENT OCH TAKTIK!

Idag så har jag och Knalla roat oss med att prova ett nytt moment nämligen rutan. Jag tänkte att det borde ju kunna funka hyfsat då det egentligen inte skiljer sig så mycket från en dirigering. Jag tycker nog hon skötte sig bra, vi måste träna mer på själva ställandet/stannandet men att ta sig dit ska inte vara några problem tänker jag. Däremot så kan det kanske vara en bra plan att senare försöka få henne mer medveten om positionen i rutan då det annars lätt kan bli att de går snett och då finns det ingen plan B.

När det gäller vårt sämsta moment "ställandet" så testade jag en ny taktik idag och vem vet kanske det kan fungera. Ställandet är ju det som är värt mycket poäng så jag tänker att det kan vara värt att satsa lite extra på detta. Tycker jag fick till hyfsat bra tryck i själva ställandet så nu behövs det bara nötas in samt att få till lite mer stadga i bitarna. Stadga är nog det som vi överlag behöver träna mest på, och visst ÄLSKAR jag stadge och lugn träning ;-)


Inga kommentarer: