söndag 20 november 2016

HELGEN AVSLUTAS SOM DEN BÖRJADE...

... med en härlig dag som apportör. 
Idag fick vi möjligheten att apportera mer eller mindre på hemmaplan. Fick frågan av Catta igår om vi kunde tänka oss att ställa upp för lite apportering idag och det gjorde vi, Tack så mycket för att du frågade. Var lite fundersam idag på morgonen då jag inte riktigt visste hur gårdagens apportering skulle ha slitit på henne MEN med facit i hand så var det inga problem. Nu blir det vila i veckan och lite återhämtning för både Jaga och mig. 

Jag känner själv att kroppen börjar skrika efter vila och varken tår eller knä samarbetar speciellt med mig nu. Igår kväll efter kalaset för Loke somnade jag bokstavligen med huvudet på köks bordet och kanske man skulle börja fundera på hur mycket man orkar med. Samtidigt så är det ju så otroligt roligt att få vara med och apportera och se hundarna jobba i sitt riktiga element och eftersom att vi inte har någon fast plats någonstans så känns det lite som att man får passa på när man får möjligheten. Båda jag och hundarna behöver få mer erfarenheter och det får vi ju bara om vi är ute och jobbar i skarpt läge.

Så jag säger bara... Snälla kroppen ställ upp lite på mig nu och häng med ett tag till... snart blir det vintervila och då kan vi återhämta oss hur mycket som helst MEN inte riktigt ännu!









Inga kommentarer: