torsdag 26 januari 2017

ATT DET SKA VARA SÅ SVÅRT...

Bilden är inte riktigt som det ser ut där vi tränat och självklart stämmer inte avstånden ;-) Detta var mest för att ni ska få en förståelse för vad som händer och tips mottages gladeligen. 

Jag och Jaga har kört detta upplägget nu i tre dagar, samma upplägg och samma fel varje gång vid första skicket så något är det ju som gör det så svårt alternativt så krånglar jag till det för mig.

Vi har gått tillsammans utmed en naturlig gata precis som på bilden och kastat ut apporter enligt den bilden. Jag har medvetet valt att skicka på den som kastats som nummer två då jag vet att Nummer 1 blir en svår störning. Det som är så märkligt att varje dag nu så går hon på den som kastats som nummer 1. Jag säger nej och skickar om och då går hon helt rätt på den som är nummer 2. Jag förstår att den är svårare för att den är på skrå och viker av diagonalt vid vägen men man kan ju tycka att om man gjort samma upplägg tre dagar på raken så borde det ju ha släppt, men icke!

Jag fattar verkligen inte varför det ska krångla på detta viset men vi kämpar vidare, måste hitta en plan för att lösa detta så hon slutar att "chansa". Det är inga långa avstånd på dessa linjerna och vi skickar snabbt efter att vi kastat ut de men det hjälper inte. 

Idag gick det bättre för då kunde jag rätta till det INNAN skicket men det är fortfarande inte riktigt bra. Vi behöver träna mer på att sortera och att jag blir tydlig med vad jag vill att  hon ska göra och vart jag vill ha henne. Nåja, hade det varit enkelt så hade det ju inte varit kul ;-)


Inga kommentarer: