tisdag 7 februari 2017

TROTS DÅLIG PLANERING - FINNS DET GODA MÖJLIGHETER TILL ETT BRA RESULTAT!

Då jag ju anmält till C-Prov i ÖKL i Danmark till helgen för ett tag sedan och kände att det var en toppen plan så insåg jag igår att vi har ju inte tränat sök på hur länge som helst och definitivt inte med tygpåsar. I Danmark är nämligen deras C-Prov som inofficiella B-Prov och då ska man ju även igenom ett sök. Så idag så tog vi tag i saken efter att jobbet och här skulle köras sök!

Upp i skogen med lite blandade apporter och lade ut ett sök på 12 apporter och sedan tog jag en promenad med tjejerna. När vi kom tillbaka så satte jag de andra tjejerna i bilen och sedan var det bara jag, skogen, 12 tygpåsar och lilla Jaga.

Första skicket gör hon superfint, tar vittring och jobbar på så fint och det känns så tryggt MEN av någon anledning så hittar hon inte eller så är det så att hon slarvar fast jag inte upplever det så. När hon sedan kommer för nära mig så kommer hon ju givetvis in. Jag skickar då om henne och det är som en ny situation, hon jobbar så fint och målmedvetet och använder verkligen näsan hela tiden och tar ny mark och går även på djupet. Vid något tillfälle ser jag att hon är på väg att hamna för nära mig igen och eftersom att jag inte vill riskera att hon igen kommer hem "tom" så väljer jag att blåsa STOPP och sedan skicka henne vidare ut i söket och banne mig så drar hon bara iväg och fortsätter jobba och löser de sista apporterna lika fint som de andra och jag är så otroligt nöjd med henne. Vilken liten krigare och från att ha känt mig ganska så oförberedd så kändes det helt plötsligt väldigt bra igen, nu hoppas vi bara att detta håller i sig till helgen...

Inga kommentarer: