fredag 2 juni 2017

VI GÅR IN I SLUTSKEDET, 8 VECKOR - CHECK!

Då sätter vi punkt för vecka 8 och går in i slut fasen av denna dräktighet. För er som undrar om jag helt tappat det då det tidigare kommit uppdateringar på lördagar och inte fredagar så är det faktiskt av en mening. Jag har tidigare räknat utifrån den "mellersta" parningen men har nu kollat över mina papper på de andra kullar och har då hela tiden räknat från första parningen och den var på fredagen så därför gör jag så här nu. 

Liten växer så det knakar och blir större för var dag. Hon börjar få det jobbigt nu och man märker på henne att det drar ihop sig. Hon sover mest hela dagarna och det är mycket pust och stånk när hon ska byta ställning. Hon är inte alls så rörlig längre och man ser att hon får "planera" när hon ska upp på benen eller lägga sig. Trots detta så känns hon som att hon är vid gott mod och hon älskar att ligga tätt nära och bli klappad på magen, mattes hjärta. Idag såg jag också att det kom mjölk ur tuttarna så visst börjar det dra ihop sig. Nu ska vi vila och ladda inför kommande valpning så att vi är i bästa form :-)


VIKT : 27,4 kg - Ökning + 1,2 kg - Total ökning + 7,6 kg
MÅTT : 72 cm - Ökning + 10 cm - Total ökning + 33 cm

Inga kommentarer: