söndag 17 maj 2009

AVSLUTNING KURSEN...

Idag var det sista gången på tävlingslydnadskursen. Med viss förväntan och mycket oro kom jag till dagens aktiviteter. VI skulle nämligen idag ha träningstävling inför en riktig domare med poäng och bedömning - SUCK! Har ju tränat i veckan men inte så mycket som jag velat.
Jag tänkte att vi får ta det som det kommer och det är ju skönt att det börjar med platsläggningen som ju är vår bästa gren... JOVISST!!! Så här gick det exakt...
1. Platsläggning Koeff 3
Betyg 0 - sätter sig, ställer sig. (två gånger innan jag plockade bort henne)
2. Tandvisning Koeff 1
Betyg 9 - Glad (superlycklig och kunde inte sitta still)
3. Linförighet Koeff 4
Betyg 6 - Efter i start, SS, DK pratar, Mycket fin kontakt och position, bra vänstersväng, tappar något i koncentrationen.
4. Läggande Koeff 2
Betyg 0 - Bra framtoning, 2 kommandon, bra sättande (Fick säga ligg 2 gånger)
5. Inkallande Koeff 3
Betyg 8 - Kraftigt DK kropp+klapp, Bra tempo
6. Ställande Koeff 3
Betyg 5 - Sen i start, Mycket bra ställande, hjälp i avslut (Petade till henne i sidan för att hon skulle sätta sig rätt missade en 9:a på detta)
7. Apportering Koeff 1
Betyg 0 - Bra gripande, håller bra, släpper tidigt. (Vi gjorde inte i utgångsläget)
8. Hopp över hinder Koeff 2
Betyg 5 - Kraftig DK handklapp, islag, hjälp i avslut.
9. Helhetsintryck
Betyg 8 - Kan bli jättebra, trevligt ekipage.

Om inte jag gett dubbelkommandon och kanske lite väl mycket hjälp så hade poängen varit helt okej. Nu slutade vi på 90 poäng men det kunde ha varit 112 istället men men, jag är jättenöjd med min lilla pärla. Att vi fick poäng i linförigheten väger upp allt annat. Lite korkat av henne bara att hon inte fixade platsen, eller av mig att jag inte kontrollerade mina nerver. Kanske snarare det sista om jag ska vara ärlig...

Inga kommentarer: