tisdag 12 maj 2009

TRÄNING

Som sagt på Söndag är det avslutning på kursen och träningstävling med domare - puuh. Maya och jag ligger i hårdträning nu inför detta och det börjar faktiskt att kännas lite bättre. Idag tränade vi med Philippa och Charlie hemma hos dem och efter lite kommunikations brister mellan Maya och mig som vi snabbt redde ut så gick det faktiskt hyfsat. Fria följet går ju si så där, hon följer dock med ganska så bra nu men inte så att hon tittar upp på mig hela tiden är ganska övertygad oma tt vi komemr att 0 detta moment. Platsläggningen sitter men vet ju inte hur hon fungerar när mina nerver sätter in men tror och hoppas på en 10 här. Tandvisningen ska inte heller vara några problem då det ju fungerar bra på utställningar och en 10 borde vara vår. Sedan kommer det bli lite mer osäkert. Ställandet fungerar bra, kan ta ett eller två steg innan hon stannar men sedan är det snyggt fram tills hon ska sätta sig då hon hamnar på sidan men en 5 borde vi få tycker jag. Läggandet fungerade bra idag utan dubbelkommande, hon är inte snabb som blixten men hon gör det så en 7 kan det vara värt. Hoppet är på vinst och förlust, antingen så hoppar hon eller inte, ingeången får vi avdrag för men en 6 hoppas jag på. Svåraste grenen för oss efter det fria följet är ju så klart apporteringen och här räknar jag med en 0 allt annat är bara + i kanten. Inkallningen fungerar bra ända tills ingången kanske en 7 om vi har tur. Helheten borde vi kunna få en 5 på så lite poäng borde vi kunna skrapa ihop.
Platsläggning 10 Koeff 3 = 30
Tandvisning 10 Koeff 1 = 10
Linförighet 0 Koeff 4 = 0
Läggande 7 Koeff 2 = 14
Inkallning 7 Koeff 3 = 21
Ställande 5 Koeff 3 = 15
Apportering 0 Koeff 1 = 0
Hopp 6 Koeff 2 = 12
Helhet 5 Koeff 1 = 5
TOTALT : 107 poäng

Lyckas vi med detta så kommer jag att vara jättenöjd, finns de som presterat bra mycket sämre än så. *S* Siktet är inställt på start i Varberg i Juli och då har vi 1 1/2 månad till på oss att få det att fungera. Vi kämpar på....

Inga kommentarer: