måndag 18 maj 2009

TRÄNING

Idag så åkte vi med Philippa och Charlie för att träna lite lydnad bakom skolan i Getinge. När vi kom dit fanns där lite oväntad störning i form av ett gäng grabbar som spelade fotboll. Inte så kul tänkte vi först men vi körde på ändå och det gick faktiskt alldeles strålande Vi körde mest läggande och ställande då jag kände sedan i söndags att det är något som hade kunnat fungerat bättre. Läggandet har vi lite bekymmer med då jag nästan alltid måste säga "ligg" två gånger innan hon gör det. Planen nu är att INTE säga det två gånger utan helt enkelt bara börja om. Jag tror att hon kanske vant sig vid att hon får flera chanser på en och samma gång och det vill vi få bort. Ställandet fungerar bra, ska nu bara träna på lite återgångar då hon ju ibland gärna vill flytta på sig och sätter sig helt åt h***vete emellanåt Det som var riktigt roligt var att jag gjorde en inkallning utan mina vanliga dubbelkommande som handklapp och fingervisning på ingången Gissa vad? Det gick som smort... Full fart och hon kom in fint helt av sig själv - stolt matte stod där kan jag lova. För att inte traggla sönder ettans lydnad så började vi kika lite på vattenarbetet också och körde lite budföring. Hon fattade vad det gick ut på men är långt ifrån att veta vad marsch betyder men det såg väldigt snyggt ut. *S* Mer träning på detta...

Inga kommentarer: