söndag 25 oktober 2009

HELGEN SLUT...

Det har varit en händelserik helg. Det började med att vi drog husvagnen ut till hökagårdens i fredags för att kombinera nytta med nöje. På kvällen blev det god mat och lite öl för att ladda batterierna inför lördagens arbete. På lördagen började vi dagen med en god frukost för att sedan inse att vädergudarna inte var på vår sida ( är de någonsin det?!?) Hur som helst så byggde männen altan medans vi flickor rastade hundar. Upptäckte att det fanns en hel del svamp i skogarna där och är ganska sugen på att ta mig en tur och leta riktigt. Vi hade med Lokes nya vagn och jag måste säga att jag är mycket nöjd med detta inköp, 200 kronor och den fungerar fint i kuperad terräng. Efter mycket god lunch och lite tårta *S* så begav vi oss hem för att svida om. Det var dax för kalas uppe i Borås. Vid halv sju tiden anlände vi och kvällen blev riktigt trevligt. God fisksoppa och kaffe och tårta. På söndagen så passade vi på att shoppa lite innan vi styrde kosan mot halland igen. Hittade äntligen riktigt bra regnkläder från craft till både mig och Martin. Ett besök i Iitalla butiken blev det också till Martins förtvivlan. Filippa K muggar inhandlades och 3 jättefina ljusstakar. När vi kom hem så begav vi oss återigen till Hanna och Lasse för att hämta hund och husvagn. En liten fika hann vi ju givetvis med innan det var dax för hemfärd. Hemma sedan blev det kaos då Loke tokspydde så fort han kom ut ur bilen. Efter att ha sanerat större delen av nedervåningen så kopplade vi av med öl, tacos och summering av helgen... Imorgon är det ny dag, ny vecka och mer jobb...

1 kommentar:

Pia sa...

Jösses vilket tajt schema ni haft. Vi väntar ju smått nu i dagarna så här blir det lugnt. Ungarna har ju lov denna vecka så vi får hoppas att några av dom får uppleva en hund födsel. Mitt barn barn ( liam ) har sovit hos oss inatt. Tänk att en 20 mån baby kan tecken språket så himla bra. Jag får nästan en tår i ögat när jag ser hur duktig han är. Krama alla från oss. Pia