måndag 19 oktober 2009

TÄVLING..

Då har vi varit och tävlat igen. Idag så var destinationen Osby och vi kände oss väldigt laddade. Hanna och baccardi skulle också tävla idag dock lite handikappade då Bacci fått vattensvans under natten, stacks prinsessa. När vi kom dit hade vi inte stora marginaler och jag kände mig lite stressad. Givetvis drog jag ett tidigt startnummer, 4 blev det. Filmningen blev det inget med heller då Hanna också drog 4. Vad är oddsen för detta?!? När det var dax för plats hade jag inte hört att det var dax och vi fick springa ut på plan. När vi lagt ner hundarna och vänder om så hamnar domaren mitt i vårt synfält så jag var tvungen att flytta på mig lite för att kunna se Maya. Efter drygt 30 sekunder sätter hon sig upp för att kort senare ställa sig upp, What??? Jag gav handtecken och hon lade sig ner igen - nollan var ett faktum. Grymt besviken gick vi av plan och jag fattade ingenting. Hon ligger ju ALLTID. Det var bara att ta nya tag. Linförigheten gick inget bra men resten fungerade hyfsat. Var mycket nöjd med vår 10:a på apporteringen träningen har gett resultat. Totalpoäng blev 130,5! Vi hade alltså klarat vårt första pris om hon inte nollat platsen, fy f*n vad surt! Ja ja, bara att ta nya tag.

Plats: 0 - reser sig
Tandvisning: 10
Linförighet: 6 - SS, DK, SaS, Vxl pos
läggande: 7,5 - ff, långsamt ner
Inkallning: 8 - tempo, avslut
Ställande: 7,5 - steg, DK
Apportering: 10
Hopp över hinder: 9 - avslut
Helhet: 7 - lite okoncentrerad

TOTALT 130,5 och ett 3:e pris

Inga kommentarer: