söndag 21 mars 2010

UTE DAG!!!

Som sagt tidigare begav vi oss ut till Öppinge med hundarna. Maya som inte är sååå förtjust i vilt träning - har fortfarande men från kråkan- fick inta plats på pensionaten medans vi begav oss med de små en bit ut till lite skog. Planen var att köra markeringar - har jag lärt mig - med dummies och sedan ett litet sök - hör och häpna, sann jaktfantast snart ;-) - där tanken var att se om det gick att skicka ut igen. Kan väl säg att Zeke inte riktigt levde upp till vad jag hade planerat men jag är nöjd med han ändå. Ingen tvekan om att han skulle komma in idag, visselpipan fungerade fint avlämningarna med, det var just det här med att koppla på näsan. Viltet var fett najs om du frågar Zeke - fråga mig så, njaa - tyvärr blir han lite laddad och vill fortfarande gärna behålla det själv, han kommer in nu, men vill gärna ha det för sig själv - vi jobbar vidare- så nu har vi i samråd med Hanna och Lasse bestämt att dessa små inte ska köra vilt på ett tag nu. Att de tar vilt det vet vi, nu ska vi träna upp det andra också.

Inga kommentarer: