måndag 13 september 2010

FÖRSTA DAGEN AV MITT LCHF LIV AVKLARAT...

Då var min första dag med LCHF diet avklarad. Känner mig inte speciellt nyttig och faktiskt ganska flottig men vi får väl se om en vecka vad vågen visar. Idag stod vågen på 81,2 kg.
Menyn för dagen har varit enligt följande:

FRUKOST:
Turkisk yoghurt med hallon - inte speciellt gott-
Berlinerkorv
Åseda Gräddost med Brie
*
LUNCH:
Stekt ägg
Bacon
En köttfärsbiff
*
MIDDAG:
Stekt fläskfilé under ett täcke av champinjoner och grädde
Broccoli

Är nu fylld med fett och känner mig allmänt svullen. Men den som lever får se. Om en vecka gäller det...

2 kommentarer:

Lisbeth o Töserna sa...

Jag har också börjat idag. Åseda gräddost med brie låter som en konstig kombination men jag vet att den är nyttig. Jag har ätit kokt ägg, grönsaker, olika sorters ost, ostgratinerad kycklingfilé och lite nötter. Var så jäkla sugen på äppelpaj men den fick vara. Ska handla en massa godsaker i morgon.

Hanna aka Lilla My sa...

Jag körde ett glas fil, omelett med ost/svamp/vitlök/grädde, avokado med räkröra & tillsist några skivor Stureost till snacks.

Har mått allmänt illa efter varje mål, utom filen.

P.S. Fuskade och åt havregryn till frulle. Hur gick det med colan? D.S.