fredag 24 september 2010

MIN HJÄLTE

Då har vi avslutat vår första lydnadstävling tillsammans jag och min hormonstinna 10,5 månaders underbara Zeke. Allt gick väl inte som jag tänkt mig men jag är sjukt nöjd med min lilla arbetsmyra. När jag ringde Maud och Janne på kennel Respons för första gången och sa att jag ville köpa hund av de för att jag ville ha något att jobba med trodde jag väl aldrig att jag skulle få denna underbara hund. Vill bara tacka för att jag fått möjligheten att förvalta en arbetande hund med denna kapasiteten. Idag räckte vi inte hela vägen fram, mycket på grund av orutin och kommunikationsproblem men det finns där och jag ser fram emot nästa tävling.
Här kommer en beskrivning av dagens tävling...

Platsliggande:
Zeke tyckte det räckte att ligga ner i 1,45 minuter och satte sig sedan upp och tittade på matte och undrade om det var klart.
BETYG 5
*
Tandvisning:
Glad hund, bra
BETYG 9
*
Linförighet:
Ojämna halter, vida svängar
BETYG 7,5
*
Läggande under gång:
Slarvigt avslut (han tjuvade)
BETYG 8,5
*
Inkallning:
In tvekan ( fick kalla in 2 gånger)
BETYG 7
*
Ställande under gång:
Går ur hand (hade en 10:a enligt domaren)
BETYG 0
*
Apportering:
DK (jag gjorde dk jag trodde var tillåtet)
BETYG 8,5
*
Hopp över hinder:
DK
BETYG 8
*
Helhetsintryck:
Lovande samspel
BETYG 8
*

TOTALT 124,5 poäng och 3:e pris

4 kommentarer:

Lena sa...

Jamen grattis i alla fall....inte så dumma poäng...oh ni har livet framför er :)) han är ju faktiskt inte så gammal!

Linda sa...

Vad han är duktig din hjälte!!! Är så imponerad av er :)

Yvonne sa...

Det var väl bra för att vara första gången! Jag tyckte ni var duktiga.

Lisbeth o Töserna sa...

GRATTIS!
Det är ju jättefina betyg. Första tävlingen och en ung, glad och sprallig kille. Jag tycker det är helt suveränt. Kram