onsdag 5 februari 2014

TJOOOHOOO! VI KOM MED :-D

Nu har det kommit ett antagningsbesked som skulle visa att vi har kommit med på utbildningen. Är så himla glad för detta och den startar redan den 17/2-14 och håller på hela året.
Ska plugga på halvtid och jobba resten vilket också ska bli väldigt skönt. För er som undrade vad det var för något kommer här lite mer information lånat från beskrivningen av utbildningen...

ARBETE MED HUND
Kurstid: 3 februari-19 december, 2014
Halvfart, sommaruppehåll vecka 26-31

Utbildningen ger kompetens att arbeta som instruktör i vardags- och tävlingsinriktad, träning, samt som tränare, konsult och aktivitetsledare i arbete med sociala tjänstehundar*.

Tre av kurserna motsvarar tillsammans även den kompetens som Jordbruksverket kräver för att driva hunddagis eller hundpensionat.

*Exempel på sociala tjänstehundar är hundar som används som motivator och assisterande resurs inom vård och omsorg, målinriktad träning för personlig utveckling, samt i skola/arbete/fritid för personer med funktionsnedsättning och/eller särskilda behov. Krav på medföljande hund är vaccination enligt SKK:s reglemente, samt att den är frisk. Den praktiska träningen individanpassas, vilket gör att ålder och förkunskaper är av mindre betydelse.


Jag hoppas ju och har en vision om att jag ska kunna kombinera mitt stora hundintresse med min yrkesroll som undersköterska. Kanske aldrig är möjligt men man måste ju drömma! Oavsett så ska detta året bli mycket spännande och jag ser fram emot att få börja :-D

Inga kommentarer: