onsdag 2 april 2014

MAN ÄGER RÄTTEN ÖVER SIN EGEN LYCKA...

Ibland kan jag sitta och fundera över vissa saker hur det alltid/ofta är så att samma människa drabbas av så mycket saker, i detta fallet jag själv. Har väl inte undgått någon att 2013 helt enkelt inte var mitt år! Kom  att tänka på detta extra mycket när jag läste ett annat inlägg på FB som handlade om kodord inom hundträningen och kände spontant att så är det ju även i livet.

Jag har många gånger sagt att hur kan detta hända mig? Varför händer allt alltid mig? etc. etc Men är det verkligen bara så att jag har otur?!? eller är man faktiskt en stor bidragande orsak själv. Nu menar jag inte att man kan påverka allt som händer en MEN man kan välja hur man hanterar det. Jag har en tendens att backa tillbaka, tycka synd om mig själv och framför allt älta saker. Att ofta tro att man inte är uppskattad och framför allt överanalysera saker. Allt detta tar mycket, mycket tid från mig som jag egentligen hade kunnat lägga på saker som är viktiga.

Jag tänker därför återta rätten att vara LYCKLIG! Bort med alla energitjuvar och faktiskt uppskatta de människor runt omkring mig som betyder något. Att försöka lära mig att inte lägga så stor vikt vid små bagateller och att fokusera på det jag kan påverka istället för att älta det som redan varit.

Så till en början vill jag TACKA Lena för denna fantastiskt fina bukett med rosor som jag fick, det värmde :-D

1 kommentar:

Unknown sa...

Kan man var glad åt lite - då har man mycket att vara glad över <3