måndag 25 maj 2015

HÄRLIG TRÄNING MED TJEJERNA :-)

Efter att ha haft lite depp i ett par dagar och mycket funderingar som ventilerats tog jag mig ut i skogen för lite träning. Känns som att Vinna förstod att jag behövde få till lite bra träning just nu då hon skötte sig exemplariskt. Hade lagt ut två helt dolda linjer till henne och Knalla, inte så långa kanske men med en av de svårigheter vi har, att börja på en stig MEN sedan fortsätta ut UTAN att följa stigen/vägen.


På första gjorde hon precis som hon brukar, följde vägen MEN hon lyssnade på mina signaler och tänkte om snabbt. Rätt blev det och en glad matte! På andra dirigeringen gickhon rätt från börjarn och ska man klaga på något så var hon väl lite vid i närsöket och tänkte kanske något för mycket själv i alla fall.


Lilla Knalla fick se sin mor jobba och fick sedan samma linjer. Hon skötte sig utmärkt och det var inga som helst problem för henne. Vi måste dock ta tag i stopsignal när hon är målfokuserad då det blir väldigt tydligt att den INTE sitter i dessa lägen.


Knalla fick ockås några markeringar som jag själv fick kasta då jag var ensam idag. Kastade de emot henne då hon ju haft svårt med korta markeringar som går från kastaren mot henne MEN idag löste hon det superfint. Så idag så känner jag mig lite gladare och nu jädrar ska i få till det!



Inga kommentarer: