tisdag 8 december 2015

IBLAND FINNS DET SÅ MYCKET MER ÄN VAD VI SER...

Idag så trotsade både jag och Jonna våra förkylningar för att ta hundarna en kort sväng i skogen. Kan väl i ärlighetens namn säg att vi stod mest still medans de sprang som bara den. Ibland så tycker jag det är både härligt, kul och utmanande med hund. Man kan ha en bild utav hur en hund är och hur den beter sig och plötsligt så får man se något helt annat, idag var en sådan dag.

I vår flock bland hundarna så är det Vinna som bestämmer. Man ser tydligt att de andra hundarna "backar" för henne då hon vill. Hon i sig är väldigt tydlig mitt sitt kroppsspråk och det behövs inte mycket för att de tydligt ska veta vad som gäller.

Idag blev jag dock chockad när lilla Lita som vi oftast tycker är "lite mesig" gick upp i dragkamp mot primadonnan och vägrade att ge sig - lyssnade i och för sig inte heller -.och bjöd upp till en rejäl match, Vinna var nog lika chockad hon då Lita inte backade och gav upp, intressant att se de. Nu bröt jag efter ett tag då jag inte ville riskera att det skulle "slå över" men otroligt vad mycket som fanns i lilla Lita som vi inte trodde ;-)


Inga kommentarer: