måndag 7 december 2015

VI PÅBÖRJAR NÄSTA MOMENT...

Herregud vem kunde tro?!? I den här takten så kanske vi rent av allt kommer att bli färdiga för en lydnadsklass 1 någon gång och till och med kanske komma till start.
 
Idag så stod det platsliggning på programmet och här har jag en tanke om att ha hakan i backen då jag själv upplever det som att det känns tryggare både för mig och hunden. Det är en tydlig uppgift för hunden som jag tänker kan underlätta moment tänket.
 
Det som gäller här och är viktigt för mig - som jag typ är sämst på - är att skynda långsamt så att det verkligen finns en förståelse för vad uppgiften går ut på och bygga fram säkerhet och trygghet så det sedan kommer finnas i alla lägen. Får jag det att funka så kanske jag till och med skulle kunna tänka mig att våga mig på en ridhus start :-O Nahhh, tveksamt men man vet aldrig.
 
Vi tränar vidare i högst liten skala och med lugn och fokus som prio ett. Målbilden är en samlad hund med god förståelse för uppgiften, vi får väl se vart det här sluter ;-)
 

Inga kommentarer: