onsdag 27 januari 2016

HUR TÄNKER NI?!?

Jag är av den tron att hundar måste ibland "bara få vara hundar" När man tränar aktivt med sina hundar så går större delen av tiden ut på att hålla ordning och bygga upp träning och relationer. Ibland kan jag se att om de någon gång bara får vara hundar så har det väldigt positiv effekt på resterande uppgifter för dagen.

Jag tänker mig hur en promenad kan se ut. Givetvis så kräver jag ordning och reda när vi kommer fram till en ny plats/skog. Ingen får bara fara iväg utan man får vänta på sin tur och vi går tillsammans ut i skogen MEN sedan där får de sina frikommandon och då får de fara runt hur mycket de vill så länge de LYSSNAR! Tycker det här blir väldigt tydligt att lyssnar man inte så blir det heller inget kul ;-)

Vi avslutar ALLTID promenaderna med lite ordning och reda där hundarna får gå lugnt och fint vid sidan innan vi åker hem då jag tänker att det är det sista som de minns. Men det jag är lite nyfiken på är HUR TÄNKE RNI? och VARFÖR? vet att många tycker att hundar inte ska fara runt fritt utan de mår bäst av ordning och reda hela tiden, en del bryr sig inte alls och jag är lite nyfiken på hur just ni tänker :-)


Inga kommentarer: